Logo nedir? Lügat mazmunı olarak gerçek muhaliflığı dilimizde amblem olan, bir davranışin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, mazmunını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak davranışletmenin veya organizasyonun düver olarak yaptığı davranışi sembolize edebileceği gibi, markanın kendi mazmunı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çdüzenışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bâtınerik ve anlamlara iye kabil.
Sorusu sorulduğunda lügat mazmunının haricinde, birmebzul logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı yapacak olan nefer veya kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı nispeten önemlidir. Başka taraftan logo tasar çizim çdüzenışmasını yapacak nefer veya kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çdüzenışmanızı nasıl değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çdüzenışma sizin, davranışletmenizin ve bundan sonraki çdüzenışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çdüzenışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değdavranıştirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka bâtınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çdüzenışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype birden çok iş kayranı ile faaliyette kâin şirketler bâtınin henüz çok yeğleme edilebilir. Hareketsiz bir sektörde çalışkanlık gösteren davranışletmelerin ekseriyetle logoları kesimü simgeleme paha. Ama birden bir küme kesim ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda anlatmak imkansızdır.
Logo ne davranışe yarar?
İşletmeler bâtınin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası olmayan bir işletme eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz gün aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile bile gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ha aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Skolastik halini düşünmeye çdüzenışın. Markaların logoları olmadan hakikaten marka olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple davranışletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza yıkılmaz adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasar çizim” çdüzenışması ile saksılayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) söylem paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca kâh kişilerin bir surette teşhisnmasını sağlayan davranışaretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Düz, amelî anlaşılır, geçekırlanması amelî, olası evetğunca az skorda renkten oluşesrarıdır. Her çtay baskı ve kesit tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok kebir ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Gayrı şirket evet da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa vesile vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya kebir dokunca verir.
Logo layihamcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e için logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili organizasyonun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin içeriğine makul olmalıdır. Hatta kurumun kendisini nasıl teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin huzurıkeşik gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü gün birlikte sıkıntısızılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün evet da şirket bâtınin logo tasarlanacağı gün o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için haber sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı gün simgenin taşıyacağı mazmun hizmetında bu haber çok önemlidir.