Kişinin yaneşeliığı sosyete içinde kıymeti olan , kudret, hattıhareket ve öbür davranış biçimlerini vüruttirdiği süreçlerin tübaşöğretmen.
Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara gereğince insanların davranışlarında belli vürutmeler katkısızlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Eğitim bilimi; kişinin davranışlarındaki yaşantısı suretiyle kasıtlı olarak ve isteyerek değemekme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabil eğitimin bir çok tanılamamı binalabilmektedir. Fakat, günümüzde çoğunlukla tercih edilen tanılamam:
“Bireyin davranışında, kendi yaşantısı suretiyle ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin yalnızçlarına şık ) değemekme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu teşhis gereğince;
· Eğitim bilimi bir süreçtir.
· Eğitim bilimi sürecinde, kişinin davranışlarının mergup yönde değemektirilmesi yalnızçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değemekme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim bilimi sürecinde kişinin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç temel öğesi vardır.
1. Lakinç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Eğitim bilimi yalnızçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam değer ve yorum ile son bulur. Sürecin bu mantığı cümle kültürler karınin nüshadır. Lakinçların içinde ne olduğu ve öğrenme karınin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre gereğince değemekebilir, ancak sürecin doğbeyı değemekmez.
Eğitim bilimi kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih süresince birşunca filozof ve terbiyeci, eğitimin ne evetğuna dayalı farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuşdolaşma. Günümüzde ise eğitimin ikrar edilen standart tanılamamı şudur: Eğitim bilimi, kişinin davranışlarında kendi yaşantıları suretiyle kasıtlı olarak istendik davranış değemekikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın içinde eğitime dayalı bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları suretiyle”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değemekikliği” ve “süreç” kabil kelimeler eğitimin asıl taşlarıdır.
Eğitim bilimi, benibeşer karınin hayat boyu devam fail bir süreçtir ve davranışlarda tadil meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik doğrusu beklentilere ve hedeflere şık olabileceği kabil istenmedik yönde de vürutebilir. Eğitim bilimi sürecinin emekletilmesi ise kasıtlı doğrusu programlı ve programlı olabileceği kabil vürutigüzel de kabil. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal terbiye, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal terbiye denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek okul, dershane, terbiye merkezleri kabil mekânlarda verilen terbiye formal; kişinin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı sıfır terbiye ise informal eğitidir. şu demek oluyor ki terbiye sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine gereğince sınıflandırıldığında formal ve informal terbiye tutulmak üzere dü tür ortaya çıkar. Formal terbiye okullarda ya da kurumlarda belli bir niyet ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu terbiye tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende terbiye süreci idari bir kadro ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal terbiye ise kendiliğinden vüruten plansız ve programsız yapılan eğitimdir ki duygusal bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir yol olarak ele tuzakındığında ise terbiye sisteminin üç temel ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, süreçler ve çıktılardır. Pınar; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, tesisat, maliyet, personel kabil fiziksel unsurlardır. Müddetç; okul içinde meydana gelen dersler, öğrenme yaşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde eksperlik, yeterlilik, mezuniyet, test payanları kabil mergup davranış değemekiklikleridir.